top of page

במה אנחנו מתעסקים? 3 דברים לשים לב אליהם, לחיות עם יותר פנאי, אנרגיה, שקט ושמחה

החיים שלנו מלאים במשפטים: "אני עמוס", "אין לי זמן" ו"אין לי שקט". העומס של החיים יוצר עומס פנימי ועומס במיינד. הבלוג הזה מזמין אתכם לסנן ולברור את הדברים בהם את מתעסקים. כשמפנים את המיותר, יש לנו יותר אנרגיה, יותר זמן, יותר שקט. יש לנו מקום פנוי בתוכנו לעסוק בדברים שמיטיבים איתנו וחוויית החיים שלנו נעימה יותר.





ישנם שלושה אספקטים שהעיסוק בהם הוא מיותר, ועם זאת – אנחנו מתעסקים בהם רבות. אני מגדירה אותם כ -לא שלי, לא בשליטתי ו - לא רלונטי.


לא שלי: כל מה שהוא לא שלי. האבחנה בין מה ששלי ולא שלי לא תמיד ברורה. כאן תמצאו: רכילות והתערבות בחיים של אחרים, מתן עצות ודעות מבלי שנשאלנו ומתן הוראות לאחרים. כמו כן ההתייחסות למה שעובר על אחרים וההבנה שזה שלהם חשובה מאוד. האבחנה שמה שעובר על אדם אחר זה שלו. נוכל להיות אמפתים ומלאי אהבה, להבין אותו. הזדהות שתביא להשפעה על המצב שלי היא ערבוב שלו ושלי. מצב כזה לא תורם לאף אחד. למשל, אדם שדואג מולי זקוק לי לא דואגת גם אלא חזקה, מעודדת, עירנית לפתרונות ועוד. ולי בטח שלא יתרום לדאוג. דוגמא נוספת היא כאשר קושי של אדם אחר מביא לפעמים להתנהגות מסוימת. כשאדם אחר צועק – זה שלו. הקושי כרגע, המצוקה, הכעס, הפחד – הם שלו. אם נוכל לראות את זה, נוכל להשאר כפי שאנחנו, נוכל להציב לו גבול ברור אם צריך, בנועם, להראות אמפתיה למצבו, להתייחס לקושי, לעשות כל מה שנרצה. לעומת מצב בו אנחנו לא רואים שזה שלו, המחשבה תהיה שהוא צועק עליי בכלל משהו בי, עלבון וכעס יעלו בי וההתנהלות תגיע בהתאם. האבחנה מה שלי ולא שלי, חוסכת לי אנרגיות וזמן, עוגמות נפש וחיכוכים.


לא בשליטתי: כתבתי בלוג שלם על הנושא של שליטה בחיינו. החיים שלנו מתרחשים לא תמיד על פי מה שתכננו. ישנם עוד כוחות ונסיבות שמעורבים כאן. ישנם דברים שאינם בשליטתי כלל ולכן מה הטעם לעסוק בהם? למשל, עיסוק בהאם כן או לא יקרה משהו, פעולה של אדם או ארגון, כוח טבע – הם אינם בשליטתי. אני כן אעסוק במה שכן בשליטתי, מקומות בהם אני יכולה לגרום לשינוי, שיפור, יצירה, אבדוק מה אני יכולה לעשות בעניין, איך אני יכולה לתרום או לקדם. ההתמקדות שלי לעסוק רק במה שבשליטתי, גם היא, חוסכת לי אנרגיות וזמן, עוגמות נפש וחיכוכים.


לא רלונטי: עיסוק באם בחודש הבא ארגיש ש... אם בשבוע הבא יקרה... – אלה דמיונות, זה עוד לא קרה ואין לדעת אם יקרה – זה לא רלונטי. עיסוק בדברים מן העבר גם הם אינן רלונטים. העבר שם כדי שנלמד ממנו – להתמקד בגילוי השיעור, להפנים ולהתקדם. עיסוקים בעבר מסוג אשמה, פחד והתחשבנות הם לא רלונטים ומיותרים. הם מורידים אותנו ואחרים. וכמובן, גם ההימנעות מלעסוק בכל מה שלא רלונטי, חוסכת לי אנרגיות וזמן, עוגמות נפש וחיכוכים.


כשאתם שמים לב שמשהו מעסיק אתכם – מומלץ לבדוק האם הוא אחד משלושת אלה ולבחור מחדש.

bottom of page