top of page

כולנו דוגמנים

הימים הם ימים סוערים, אמצע שנת 2020, וירוס הקורונה עדיין מסתובב ברחבי העולם, מחאות ענק בעקבות מקרי גזענות, שחיטות ועוד, עסקים רבים נסגרים כולל חברות ענק בינלאומיות, קשיים כלכליים, הדפסות כסף מסיביות ומזג האויר מתחמם.


אנשים חווים שינויים גדולים וחוסר ודאות, שיגרות של שנים ותחושת בטחון, תכנונים והרגלים – נעלמו ברגע, אמצעי התקשורת מפמפמים מידע מפחיד ומבלבל, סדרי העדיפויות השתנו, חילוקי הדעות גדלים ואצלנו בישראל הושבעה ממשלה רחבה ועצובה מכל כיוון שמסתכלים עליה.


האם אתם יודעים עד כמה אתם משפיעים על הסביבה שלכם? רוב הסיכויים שלא. לא חייבים להיות סלב או אושיית אינסטגרם וטיק טוק, כדי להשפיע ולעשות טוב בעולם. לא חייבים לצאת במחאות, להעלות פוסטים, להתנדב או לתרום כסף. רובנו לא ערים לכך שכל אחד מאיתנו הוא בעל השפעה עצומה. ההשפעה שלנו יכולה להגיע בכל מיני דרכים והיא מתחילה, כמו תמיד מבפנים, בהתנהלות היומיומית שלנו.


אני מתכוונת להשפעה בשני מובנים, האחד קרמה והשני דוגמנות. כן, דוגמנות :)

קרמה

כתבתי עליה כבר רבות בבלוגים אחרים. זהו הרעיון שכל פעולה ומילה שלנו יש להם השפעה על הסביבה ועלינו להתייחס אליהם כאל זרעים שאנחנו זורעים בעולם. אנחנו לא יודעים את כל התוצאות של ההשפעה שלנו ולכן תמיד נשתדל לזרוע טוב. למה הכוונה? כשאנחנו אומרים משהו, זה משפיע על השומע, על מצב רוחו, על השקפתו, זה משפיע על הפעולות שלו וכל אלה ישפיעו על כל הסובבים אותו... ההשפעה הזו תשפיע על הסובבים סביב כל אחד מהם..... וכן הלאה. בדיוק כמו כשזורקים אבן קטנה לאגם ורואים את העיגולים המתרחבים וגדלים כתוצאה מפגיעת האבן שנקודה קטנה באמצע המעגל. כשמבינים כמה כל פעולה ומילה משפיעים על הסובבים אותנו, במעגלים הולכים וגדלים, כל מילה וכל פעולה שלנו, כל תגובה ובחירה – יש להם משמעות גדולה יותר משחשבנו ויש לנו אחריות רבה יותר בעולם הזה משהיה נדמה לנו. אנחנו נרצה להשפיע טוב. אם נבחר לומר טוב ולפעול טוב – הסובבים יושפעו לטובה וזו ההשפעה שתתפזר הלאה. על פי תפיסה זו, בסופו של דבר הכל חוזר אלינו, מכאן האמירה שאי אפשר לברוח מהקרמה שלך – כל מה שנזרע יגיע בסוף גם אלינו.

דוגמנות

כן, כולנו דוגמנים בעולם הזה.



ולכל מי שהוא הורה או בסביבת ילדים, ידוע שילדים לומדים יותר מלהתבונן ולספוג מהסובבים, מאשר ממה שמלמדים אותם ורבלית. הורה יכול להסבר שוב ושוב את חשיבות הדיוק בזמנים, אבל אם הוא תמיד מתנהל באיחורים ובגמישות גדולה בזמנים – זה מה שמוטמע בילד. כשהורה צועק ש"לא צועקים בבית הזה!!!!" או חוטף לילד שלו משהו מהיד ואומר לו "למה חטפת את זה לאחיך?!" - אין כאן העברת מסר אלא בלבול אחד גדול. אופן הלמידה הכי בסיסי וידוע הוא התבוננות וספיגה מהסביבה.


כל כך חשוב שנבין שכולנו דוגמנים, שכולנו משפיעים. הרב קוק אמר שיסוד האושר הוא: אהבת האמת בשכל, אהבת היושר בחיים, אהבת היופי ברגש, אהבת הטוב במעשה.

לכל אדם, בזמנים שונים של חייו, מגיעות קריאות ללקיחת אחריות על המילים והמעשים שלו, קריאה לעשות סדר בערכים ובכוונות שלו בחיים האלה, להתכוונן באופן ברור ומודע להבאת הטוב.


בואו נעלה את הסטנדרט של הטוב בעולם.

bottom of page