top of page

5 פעולות פשוטות להירגע וסיפור קצר על אהבה

ירדנה היא אישה חמה ואוהבת. היא בת 72. תמיד לבושה יפה, עם השיער האפור שלה אסוף גבוה, היא מחייכת לכל אחד, שואלת לשלומו, תמיד מציעה עזרה, תמיד יש סירים עם אוכל טעים שהיא מזמינה לטעום, סבלנות להקשיב ולייעץ ונדיבות גדולה. חוץ מלבעלה, יורם. מעצבן אותה איך שהוא שותה את התה שלו, הקולות שהוא עושה כשהוא קם בבוקר, איך שהוא מתלבש, הירקות שהוא בוחר בקניות, השתיקות שלו, התשובות שלו, הדעות שלו... היא מעירה לו בחוסר סבלנות, מבקרת אותו בקול רם ומשתיקה אותו לפעמים. שאלתי את יורם אם תמיד זה היה ככה. יורם, איש מתוק ונעים, חייך וענה לי בטון ששמעתי בו גאוה: "ירדנה תמיד היתה הכי יפה והכי מוצלחת. גם היום תסתכלי מסביב, היא האישה הכי יפה בעיר. מה אכפת לי אם יש לה כמה הערות בשבילי, אם היא לא היתה מעירה לי הייתי חושב שהיא הפסיקה לאהוב אותי."


לכל אחד יש את מה או מי שמוציא אותו מהשלוה שלו. לאחד זה עומס, לשני התנשאות, לשלישי כשמתערבים לו בחיים ולרביעי זה השכן הזה שפשוט יש לו גישה ממש מעצבנת. אנחנו יוצאים מהשלוה שלנו כל הזמן. עד שאנחנו לומדים לקחת את הדברים בפרופורציות, לקבל את האחר כמו שהוא, לעשות את הרצון שלנו בשלמות, לראות את החיים כאוסף שיעורים ולשמוח בכל מה שיש לנו. כל אלה נרכשים בתהליכי למידה שלוקחים זמן ואימון, מודעות ובכלל רצון לאמץ כל גישה וגישה מאלה.


בינתים, עד אז, הנה 5 פעולות פשוטות להירגע:


הסחת דעת וניקוי ראש:

צפיה בסרט או סידרה, קריאת ספר או צפיה בהצגה - לוקחים אותנו אל עולמות אחרים, אנחנו לא נוכחים בחיים שלנו, לאותו הזמן אנחנו בפסקה ממה שמטריד או מעצבן, אנחנו נותנים לראש לנוח ואיתו גם הלב.


ילדים, כלבים וחתולים:

כן, הם באותה הקטגוריה :) אם יש לכם או בסביבה שלכם ילדים, כלב או חתול שאתם אוהבים, זה הזמן ללטף, לשחק, לשהות במחיצתם. אלה יצורים קסומים, יש להם השפעה מדהימה עלינו, הוכח מחקרית שהם בריאים לנו פיזית ונפשית, הם מרגיעים, משמחים וממיסים לנו את הלב.


פעילות גופנית:

הליכה, ריצה, שחיה, כל אימון שהוא, ישחרר אנדורפינים משמחים לבב, ישחרר מתח פיזי וריגשי מהגוף, ימלא בתחושה טובה. מומלץ במרחבים פתוחים ואויר נקי, בנוף שאתם אוהבים. אם אתם לא בעניין אימון בכלל – שימו לכם מוזיקה ותרקדו, גם זה ייחשב לפעילות ספורטיבית לצורך העניין.


חברים ודיבורים:

להיות עם חבר ולא לבד, לספר ולדבר, להוריד קצת מהעומס, שמישהו יסחוב איתכם את השק הזה, שמישהו יראה לכם זויות אחרות או פתרונות חדשים, אולי פשוט יעודד, ירגיע, ישים יד על הכתף ויזכיר לכם שהכל בסדר, שאתם לא לבד. זה המון. אם בכל זאת לא בא לכם לשתף, או אם בא לכם כרגע להיות לבד, כתיבה זה יופי של תרפיה. עם עט או מקלדת, לשפוך את כל מה שמרגישים, חושבים, רוצים. זה מוריד מהעומס מיידית וגם תוך כדי כתיבה מגיעה בהירות חדשה.


נשימה ונשמה:

לנשימה יש השפעה על ההרגשה ולהפך. שבו או תשכבו, באופן שיהיה לכם נוח. תעצמו עיניים, תרגישו את האויר שנכנס ויוצא דרך הנחיריים. הוצאת האויר היא החלק המרגיע בנשימה שלנו ולכן התמקדו בהוצאות האויר, עד סוף, באופן נינוח ורך, בלי מאמץ. הוצאות אויר עד הסוף יאפשרו להכנסת האויר להיות יותר עמוקה גם היא באופן טבעי. כל הנשימה תהיה רכה ונעימה, לא בכוח, לאט ונעים.


וחוץ מזה, המלצות נוספות: אמבטיה חמימה, ריחות נעימים בבית, מוזיקה שאוהבים, ארוחה טובה, שינה טובה (אולי ממש כל אלה בסדר הזה בדיוק). למי שיש גינה - הגינון מרגיע, לאמנים שביניכם - האמנות שלכם (ציור, פיסול, נגינה, בישול ואפיה ועוד) תוכל להוות ריפוי והרגעה וליוגים - עמידת ראש מממושכת.


כל אלה הם דרכים להירגע לעכשיו, להיום, להערב.... בסופו של דבר מה שהוציא אותנו משלותנו אולי עוד שם, כך שבכל מקרה כדאי שנלמד דרכים לראות את הדברים אחרת, לחיות בשלוה עם עצמנו ועם האחרים, כמו ללמוד לקחת את הדברים בפרופורציות, לקבל את האחר כמו שהוא, לעשות את הרצון שלנו בשלמות, לראות את החיים כאוסף שיעורים ולשמוח בכל מה שיש לנו. מה שכתבתי בהתחלה :)


מוקדש לכל הירדנות והיורמים ♡ באהבה

bottom of page