top of page

10 דברים שמומלץ לעשות ולא לעשות לפני תרגול יוגה, עשרת הדיברות

תרגול יוגה הוא זמן בו אנחנו רוצים להיות בכל רגע נוכחים, מודעים, לעבוד עם הגוף שלנו והנשימה בנוחות, במיינד מרוכז וקשוב ובנפש רגועה. אלה לא רק התוצאות שנרצה לקבל לאחר התרגול אלא כבר בתרגול עצמו.


לכן ישנן כמה המלצות מה כדאי לעשות לפני תרגול ומה לא כדאי.


5 דברים שמומלץ לעשות לפני תרגול יוגה


1. תגיעו לפני הזמן. לעזוב את כל מה שהיה היום/הבוקר, להתנתק מהכל ולהכנס לYOGA ZONE ואל עצמנו, זה לוקח זמן. תנו לעצמכם את הדקות האלה, בהן אתם מתארגנים בנוחות לתרגול ויש זמן לעשות את המעבר הזה משיגרה, משימות, עומס וכו' - פנימה.


2. השאירו את הטלפון בתיק כבוי או על שקט. לא על רטט. פירוש המילה יוגה הוא חיבור - לא חיבור ברשתות החברתיות אלא חיבור לעצמנו, לכאן והעכשיו. זה הזמן להתנתק מכל השאר. תתפנקו על הזמן הזה, כשתפתחו הטלפון הכל יהיה שם ויחכה לכם. צלצולים ורטטים במהלך התרגול יפריעו לכם ולכל יתר המתרגלים.


3. הקפידו ליידע את המורה לגבי פציעות וכאבים בגוף. מורים רבים (ואני בהם) נוהגים לעבור בין המתרגלים ולכוון במגע עוד ועוד לתוך התנוחה, לתקן ולדייק. הכוונות אלה חייבות להתחשב במצב התלמיד. כמו כן, יש תנוחות שפחות מתאימות למצבכם הפיזי ויינתנו לכם התאמות אישיות. כאן נמצאת אחיותכם האישית לקיים את החוק העליון ביוגה - אי פגיעה (א-הימסה). אי פגיעה בעצמכם (כמו גם באחרים ובטבע) היא ערך עליון. הקפידו על כך.


4. קחו לכם את הזמן שנותר עד לתחילת התרגול להתכווננות. בררו עם עצמכם ובחרו לעצמכם מה הכונה שלכם בתרגול הזה, אולי להיות חזק או גמיש יותר, אולי מרוכז יותר, רגוע יותר, שמח יותר, יותר קשוב לעצמי, אולי פחות עסוק באיך אחרים ויותר באני עצמי המגדלור שלי, אולי לפתוח את צ'אקרת ה"אני אנסה, למה לא" ללא מעצורים, אולי תרצו לכוון את עצמכם לתרגול ללא אגו, מלא בקבלה עצמית, אהבה עצמית וסיפוק עצמי. הכונה שתבחרו היא כמו היעד בוויז. כשיש יעד הדרך סדורה.


5. שמחה בלב. כל התלמידים שלי מכירים את המנטרה הזו. הכניסו שמחה והודיה ללבכם בכל רגע בחייכם. בואו נתחיל מתרגול היוגה. מרגע שהתיישבתם שימו לב למלא את הלב בשמחה על שאתם כאן, על שבאתם ליוגה, על שאתם יכולים לתרגל יוגה בכלל, שמחה על שנתתם לעצמכם את הזמן הזה ועל כל מה שהולך להיות בתרגול. מידי פעם בתרגול תוכלו להרגיש, ברגעים בהם הגוף בתנוחה והמיינד מרוכז - האם הלב שמח?



5 דברים שלא מומלץ לעשות לפני תרגול יוגה


1. מומלץ שלא לאכול לפחות שעתיים לפני תרגול יוגה ואם מדובר בארוחה גדולה או כבדה לעיכול אז גם 4 שעות. בתרגול אנחנו סוחטים את הבטן בפיתולים השונים ולוחצים על הקיבה ומערכת העיכול ומניעים את תפקודן. כמו כן אנחנו נכנסים למנחי גוף בהם אנחנו הפוכים, האגן מעל לראש ולכל אלה נרצה שהקיבה תהיה ריקה ונינוחה.


2. אל תתווכחו עם עצמכם. אם אתם מרגישים לא טוב, עייפים או פצועים - הקשיבו לעצמכם ותחליטו אם מתאים לכם להגיע ולתרגל. זה בסדר לבחור לנוח. זה בסדר להגיע לתרגול ולעשות בדיוק מה שמתאים לכם היום. זה בסדר לשבת רוב או כל התרגול ולנשום, להקשיב פנימה ולהיות פה (כי בבית אנחנו אף פעם לא עושים את זה). תבחרו מה מתאים לכם היום.


3. אל תכניסו אתכם לתרגול מלא חפצים. אתם זקוקים למזרן היוגה שלכם, אולי גומיה לאיסוף השיעור, אולי מגבת קטנה. אתם זקוקים לעזרים כגון קוביה, רצועה, כרית. חוץ מאלה - למה עוד תזדקקו בשעה וחצי הקרובות?


4. אל תחליטו מראש. אנחנו לא יודעים עד שאנחנו לא מנסים. אל תחליטו מראש שהיום אני בטוח עושה/לא עושה את התנוחה ההיא משבוע שעבר. אנחנו שונים בכל רגע. הגוף אולי יותר חזק היום, יותר גמיש, יותר אנרגטי ולהפך. המיינד אולי יותר מרוכז, יותר קשוב, ולהפך. רק כשתגיע ההנחיה להכנס לתנוחה המדוברת, רק אז תוכלו לנסות ולדעת מה המצבכם היום. זה נכון גם בחיים. אל תחליטו מראש - תנסו!


5. אל תיכנסו באיחור. כולם יושבים בפנים ונושמים בשקט. אתם יודעים איך כשאתם יושבים בפנים ואחרים נכנסים, הרעש של הדלת, הצעדים, המזרן שנפרש, האביזרים והתזוזות... אם נכנסתם באיחור - בדממה אמיתית. כנ"ל אם אתם יוצאים מוקדם. כבדו את הYOGA ZONE של כל אחד מחבריכם ושל עצמכם.


תרגול נעים :)






bottom of page